«هناس» به مناسبت سالروز شهادت داریوش رضایی‌نژاد روی آنتن شبکه نمایش می‌رود + زمان پخش استوری پژمان بازغی در واکنش به فوت مرحوم سعید راد + عکس پیام رئیس سازمان سینمایی به مناسبت درگذشت «سعید راد» نامه صریح وزارت فرهنگ و ارشاد به اداره کار خراسان‌رضوی بابت بازنشستگی خبرنگاران «ایستاده با گرگ» نامزد جایزه ویژه بخش مستند جشنواره روسیه شد حکایت مرد تن لش و گُنده غول‌های بیابان شاعر یا نویسنده نمی‌تواند مانند یک ربات به صورت مداوم، اثر تولید کند درباره بازی زنده یاد «سعید راد» در سریال های تلویزیونی «بک گراند» به شبکه نمایش خانگی آمد زمان تشییع زنده‌یاد «سعید راد» اعلام شد+ جزئیات کمک چهارونیم‌میلیون‌دلاری «جنیفر لوپز» به فلسطین ساخت سریال «پایتخت ۷» در چه مرحله‌ای است؟ «سکوت تلخ» آماده نمایش شد واکنش پرویز پرستویی به درگذشت «سعید راد» + عکس تصویری قدیمی از مرحوم سعید راد و فرزندانش + عکس «گردبادها» گیشه سینمای آمریکا را تصاحب کرد
سرخط خبرها

اولین یادواره شهدای سپاه بدر خراسان رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۴۴۹۲۷
  • ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
اولین یادواره شهدای سپاه بدر خراسان رضوی برگزار شد
اولین یادواره شهدای سپاه بدر خراسان رضوی هم‌زمان با سالروز عملیات کربلای پنج، چهارشنبه‌شب با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، جمعی از اعضای نمایندگان مجلس ملی اعلای عراق، پیشکسوتان یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، اولین یادواره شهدای سپاه بدر خراسان رضوی هم‌زمان با سالروز عملیات کربلای پنج، چهارشنبه‌شب با حضور حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و جمعی از اعضای نمایندگان مجلس ملی اعلای عراق، پیشکسوتان یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا و به میزبانی تالار همایش‌های کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.

وحدت، بزرگ‌ترین آموزه شهید سلیمانی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه دفاع مقدس برخلاف خواست نظام سلطه، به نقطه آغاز وحدت ایران و عراق تبدیل شد، اظهار کرد: همه آن‌هایی که در سال ۱۳۵۹، برادران عراقی را در برابر ملت ایران قرار دارند، همان‌هایی هستند که امروز طاقت ندارند اتحاد ملت‌های ایران و عراق را ببینند و اجتماع عظیم اربعین با شعار «ایران وَ العِراق لایُمکِنُ الفِراق» و «حُبُّ الحُسین یَجمَعُنا» خار در چشم و استخوان در گلوی آنان است.

وی افزود: شاید بتوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای مکتب سلیمانی را وحدت میان ملت‌های منطقه دانست؛ همان اندیشه‌های والا و بلندی که سرانجام هم با تلفیق خون این سردار رشید سپاه اسلام و فرمانده دلاور حشد الشعبی عراق شهید ابومهدی المهندس را در هم ممزوج کرد. امروز شما اگر به زیارت گلزار شهدای بهشت رضا(ع) بروید، بدون شک به مزارهای متعدد و نورانی مجاهدان شهیدی برخورد می‌کنند که ملیت عراقی داشتند اما در شناخت حق از انگیزه‌های ملی خود گذشتند و دوشادوش برادران ایرانی خود به جنگ با صدام و حامیان او شتافتند.

سخنرانی جمعی از فرماندهان پیشین سپاه بدر عراق و روایتگری راویان دفاع مقدس از دیگر محورهای این مراسم بود. در انتهای این برنامه از مجموعه دوجلدی سیره پژوهی شهدای مجاهد عراقی مدفون در بهشت رضا(ع) مشهد رونمایی شد. این تألیف در قالب یک دانشنامه ۷۴۵ صفحه‌ای، به همت مرکز پژوهش‌های مقاومت اسلامی عراق گردآوری و تدوین شده است.

«سپاه بدر» شاخه‌ای از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در سال ۱۳۶۱توسط آیت‌الله هاشمی شاهرودی تشکیل و پس از ۳۰ ماه، رهبری آن به آیت‌الله سید محمدباقر حکیم منتقل شد. این رده نظامی تا به امروز در بسیاری از فتنه‌ها و توطئه‌های بیگانگان در کشور عراق، پاسدار منافع ملت و مدافع امنیت این کشور بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->